Tuesday, March 31, 2009

Apa yang penting....KERJASAMA!

haha, again aku mau citer pasal kera ukm. Kali ne bukan pasal kerosakan oleh kera-kera ne tapi sikap kera2 ne yang boleh kita wat teladan. Apa yang penting, KERJASAMA! haha, macam lagu WonDerPET...haha(aku x tgk pon cite tu, dgr lagu kat tv jer).
Alkisahnya, aku balik dr shopping beli kasut, then nak balik bilik. Masa tu banyak gler kera kuar(senja-tem diorang party). Satu sifat kera ukm ne xleh tgk benda warna merah (p/s: sbb plastik mknn kat ukm kbykan warna merah)kalau tgk warna merah ja nak terkam. Kbtln plak kotak kasut aku masa tu warna merah...alahai...nak simpan lam beg x muat. Terpaksala aku jalan mcm spy menyusup dari blok ke blok. Nak ja sampai blok agi...one more block.....JENG, JENG, JENG....TIBA-TIBA...
hehe...not so surprise pon...aku dgr suara ja...suara mcm menangis2...rupa2nya ada baby monkey nangis kat atas blok. Aku kuar ah...xtakot pon ngan ank dia (siap aku wat main2 ag) bapak dia yg aku takut...huhu. Masa tu kawanan kera dewasa dah xde pon..tinggal yang anak-anak ja...tp ntah camana yang baby tu terpisah, selalu terpaut kat mak dia ja.
Then, ada ah sekor kera ag yang bek ati ne..kecik ag tp lg bsr dr yg baby tula g amik dia kat ats bagnn, risau gak aku tgk dia kecik ag pon dah nak bw baby kera tu...bersusah payah gak ...dr tgkat dua plak tu...and then dia blah n then aku blah jugak msk blik. hehe....tapi kawan2 moral kat sini...sikap kawanan kera tu sendiri...kalau kita praktikkan bw bnyak kebaikan kpd kita semua..CTH : SIKAP KERJASAMA, JANGAN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI, BERBUAT BAIK SESAMA SENDIRI DSB...

No comments:

Post a Comment